Lyhytkatsaus aiheeseen: suomalaisilla on monia tunnettuja kulutustuotteita, joita he arvostavat laadun tai kotimaisuuden takia. Tuotemarkkinoinnin nykykielessä puhutaan ns. brändäyksestä: tällä tarkoitetaan sitä, että tuote lanseerataan sellaisilla argumenteilla, jotka vahvistavat kuluttajan käsityksiä tai mielikuvia tuotteesta.

Tällainen tuote elintarvikkeissa on mm. Raision Elovena – merkki ja yhtiön tiedotteissa sanotaan merkistä näin:” Elovena-tuotteita yhdistää hyvä maku, terveellisyys ja suomalaisuus”.

Merkki on ollut Taloustutkimuksen sekä Mainonta & Markkinoiti-lehden Arvostetuimmat brändit- tutkimuksessa vuonna 2009 sijalla 28 sekä vuonna 2007 Elovena oli kymmenen arvostetuimman suomalaisen tuotteen joukossa. Lisäksi merkillä on pitkä historia elintarvikkeiden teollisessa valmistustavassa Suomessa – 85 vuotta. Lue lisää